Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI

Badania CATI są często wykorzystywaną metodą badawczą ze względu na możliwość zdobycia wielu bardzo szczegółowych informacji, które z pewnością ułatwią zebranie dokładnych informacje. O czym, więc muszę pamiętać osoby, które przeprowadzają ankiety telefoniczne z wykorzystaniem specjalistycznego systemu komputerowego?

Im więcej uczestnicy wiedzą z wyprzedzeniem, tym bardziej komfortowo będą się czuli przystępując do badania CATI i tym bardziej będą otwarci.  Poza ogólnymi informacjami, dowiedz się czy:

  • Uczestnicy wiedzą, co będzie się działo podczas rozmowy telefonicznej. Na przykład, czy będzie to rozmowa jeden na jeden, czy też inne osoby będą ją obserwować?
  • Należy zająć się szczegółami, poinformuj ankietowanego o czym będzie badanie, o szacowanym czasie trwania, że może przygotować sobie coś do picia, aby rozmówca nie był zestresowany. Pamiętajmy, że podczas kontaktowania się z osobami ankietowanymi za pomocą metody badawczej CATI nie mogą oni prowadzić samochodu.
  • Ankietowani powinni mieć ciche miejsce do przeprowadzenia wywiadu, aby uniknąć potencjalnych wewnętrznych lub zewnętrznych czynników rozpraszających. W ten sposób możemy być bardziej przekonani, że ankietowany będzie skupiony na rozmowie. Dzięki temu uzyskamy bardzo dokładnych informacji, które będą w dalszej fazie przeprowadzania badań niezbędne.

Ustal wiarygodność i raport, aby zwiększyć poziom komfortu. 

Dzwoniąc do ankietowanego pamiętaj, aby mieć miły i przyjazny głos, aby osoba uczestnicząca w rozmowie poczuła zaangażowanie i przyjazne nastawienie.  Przeprowadzając badanie metodą badawczą CATI zminimalizuj własne rozproszenia, takie jak posiadanie tylko tego, co jest potrzebne do rozmowy, otwartego na laptopie. Na wypadek problemów technicznych warto mieć przygotowany plan zapasowy, aby móc dalej prowadzić płynną rozmowę. Nieważne, czy przeprowadzasz pierwszy, bądź ostatni wywiad CATI w ciągu dnia, pamiętaj, aby być tak samo zaangażowanym.

Nie przejmuj się

W przypadku wystąpienia problemów technicznych u osoby ankietowanej nie przejmuj się tym. Nie denerwuj się, jeśli słyszysz szczekające psy, dzwonki do drzwi, dzieci, czy inne odgłosy, które Cię rozpraszają. Bądź cierpliwy, wyrozumiały i empatyczny, aby nie zniechęcić rozmówcy do dalszego odpowiadania na pytania. 

Jak w przypadku każdej metody badawczej, istnieją korzyści. Badania przeprowadzane metodą badawczą CATI dostarczają wiele informacji, które mogą być niemożliwe do zebrania, kiedy stosujemy inne formy badawcze. Warto pamiętać, że każda metoda badawcza jest inna pod wieloma względami, lecz decydując się na badania telefoniczne z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych zwróć uwagę na to, co przyczynić się do poprawy jakości rozmowy. Dobrze przeprowadzone badanie dostarczy Ci wiele cennych informacji.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40 Masz problemy z nerkami? Unikaj tych produktów Darmowy program dla gabinetu - Medfile FREE
Badania ankietowe od 4 zł.