Pacjent w świetle swojej opinii

Świadczone usługi powinny być w najwyższym stopniu profesjonalne, co nie tylko pozwoli na zjednanie sobie osób dotychczas korzystających z danych usług, ale także wesprze proces rekomendacji. Zasada ta działa także w obrębie usług medycznych. Badania opinii pacjentów pozwalają na wychwycenie znaczenia opinii na możliwości wzrostu danej placówki, firmy.

 

Opinia pacjenta ma znaczenie

Podejmując pracę z ludźmi należy pamiętać o właściwym procesie komunikacji, który powinien skupiać się tak na zrozumiałym komunikacji skierowanym do odbiorcy, jak i zrozumiałej informacji zwrotnej. W obrębie badań opinii pacjentów można powiedzieć, iż:

  • opinia pozwala na zapoznanie się z satysfakcja pacjentów;
  • umożliwiają one dostosowanie swoich działań do konkretnych potrzeb;
  • wskazują idee, które warto podtrzymywać i dalej rozwijać.

Właściwie odczytując pozyskane dane można nie tylko wesprzeć proces wzrostu, ale przede wszystkim utrzymywać pozytywne relacje z odbiorcami świadczonych usług.

 

Obok opinii pacjentów są opinie ich bliskich

Jeśli chodzi o rynek medyczny nie tylko ważny jest głos pacjentów, ale także ich bliskich. Każda z tych grup ma zdolność rekomendacji świadczonych usług innych bądź ich odradzania skorzystania z nich. Przy czym ludzie mają większą tendencję do zaangażowanego dzielenia się negatywnymi doświadczeniami. W tym kontekście warto pamiętać, że komunikacja z konsumentem przebiega na dwóch poziomach:

  • racjonalnym – odnosi się do tego, co jest mówione;
  • emocjonalnym – w obrębie zachodzących stosunków między usługodawcą a odbiorcą (a w tym: emocje, role, nastawienia).

 

Tematy warte zrozumienia

Pozyskane opinie w procesach badawczych mają w pozytywny sposób wzmocnić podejmowane decyzje oraz zwiększyć ich skuteczność. Mówiąc o usługach medycznych należy pamiętać, iż:

  • odnoszą się one do zdrowia społeczeństwa;
  • są ważne dla każdego członka społeczeństwa;
  • powinny mieć na uwadze dobro pacjentów i lekarzy.

Realizowane badania opinii pacjentów mogą dostarczyć informacje zarówno o panującej atmosferze w placówce, ale także sposobu komunikacji z pacjentem, realizowanych potrzeb, otwartości na innowacje czy poziomu empatii.

 

Wsłuchać się w głos pacjentów…

Dzięki szerokiej gamie tematów podejmowanych w procesach badawczych poprawia się prowadzoną działalność w różnych jej aspektach. Mając na uwadze wzrastające wymagania pacjentów z wykorzystaniem badań opinii pacjentów można udoskonalać dotychczasowe pozytywne sytuacje, eliminować te negatywne oraz wprowadzać spodziewanych się przez pacjentów nowości.

Tagi

badania opinii badanie opinii badania satysfakcji klientów badanie satysfakcji klientów badania satysfakcji pacjentów
Badania ankietowe od 4 zł.