Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych

Uzyskiwanie dobrych danych to klucz do podejmowania dobrych decyzji. Dokładne informacje umożliwiają przedsiębiorstwom przewidywanie i reagowanie na zapotrzebowanie rynku oraz miejmy nadzieję na osiąganie zysków na koniec dnia.

Badania rynkowe, a analityka

W przeszłości firmy albo wykorzystywały istniejące dane dotyczące sprzedaży, aby ułatwić wgląd w sytuację, albo prowadziły własne badania rynkowe z wykorzystaniem ankiet, grup fokusowych, wywiadów itp. Rzeczywiście, większość dzisiejszych dużych firm nadal posiada oddzielne działy zajmujące się wyszukiwaniem zewnętrznych (badania rynku) lub wewnętrznych (analizy) weryfikacji dla swoich decyzji biznesowych. Jednak w miarę upływu czasu rozróżnienie między badaniami rynkowymi, a analityką staje się coraz mniejsze. Nowoczesne technologie ułatwiły zbieranie i przechowywanie dużych zbiorów danych; informacji jest po prostu więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Nie oznacza to jednak, że badania rynku i analityka powinny być teraz połączone w jedną całość, ale raczej, że istnieje dostrzegalna korzyść w postaci wykorzystania wiedzy zdobytej od siebie nawzajem w celu podejmowania bardziej świadomych decyzji. Jeśli chcemy mieć wartościowe informacje o rynku najlepiej połączyć ze sobą badania rynkowe oraz analizy.

Liczby nie kłamią

Badania rynkowe mogą pomóc w zrozumieniu postrzegania konsumentów, a analiza biznesowa daje szybki obraz zachowań konsumentów. Patrząc wyłącznie na jedno lub drugie, neguje się znaczenie każdego z nich. Czasami konsumenci nie są najbardziej wiarygodnymi źródłami informacji - albo zapominają o tym, co robili lub myśleli, albo redagują swoje odpowiedzi, aby uniknąć zakłopotania lub uspokoić ankietera. A liczby, jakkolwiek dokładne, nie ujawniają nic o osobistych zamiarach i często mogą być błędnie interpretowane. Jeśli jednak porówna się wyniki każdego z nich, można zyskać lepszą ocenę rynku w całości.

Infrastruktura istnieje, więc dlaczego nie skorzystać z niej?

Jeszcze kilka lat temu firmom trudniej było zdobyć informacje, których potrzebowały. Ale teraz wszechobecność Internetu i telefonów komórkowych sprawia, że wszyscy możemy być online. Możemy nie tylko łatwiej nawiązywać kontakty towarzyskie z przyjaciółmi, ale także łatwiej monitorować i rejestrować wszystkie rodzaje zachowań konsumentów. Firmy nie potrzebują już specjalistycznych systemów telefonicznych, aby kontaktować się z dużą liczbą osób, nie potrzebują też drogich systemów, czy oprogramowania do obliczania skomplikowanych metryk. Jeśli masz komputer, możesz zacząć uzyskiwać dostęp do dużej ilości wiarygodnych i cennych danych za pomocą różnych narzędzi. Możesz również łatwo dotrzeć do respondentów, jeśli chcesz uzyskać bardziej osobiste opinie. To wydaje się nieodpowiednie, aby nie badać, jak można połączyć techniki badań rynkowych z analityką i innych dużych możliwości danych, ponieważ wiele podstawowych systemów jest teraz łatwo dostępna i dużo bardziej przystępna cenowo.

W środowisku badawczym weryfikacja jest krytyczna

Proces naukowy opiera się na obserwacji i weryfikacji, przy czym najlepsze wnioski to te założenia, które stale się obserwuje. Sensowne jest więc, abyś mógł udoskonalić swoją wiedzę o rynku i swoje decyzje biznesowe, weryfikując swoje badania rynkowe pod kątem własnej analityki biznesowej. Czy są jakieś rozbieżności lub anomalie? Czy podejrzane zachowania rynkowe są potwierdzane przez Twoje numery sprzedaży? Odpowiedzi na takie pytania pomogą potwierdzić lub zdyskredytować Twoje wnioski, pobudzając Cię do działania. Tak, czy inaczej, masz więcej dowodów na poparcie swoich decyzji.

Nie ma wątpliwości, że badania rynku i analiza, zwłaszcza w połączeniu, mogą pomóc firmom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji biznesowych. Takie zachowanie pozwoli przedsiębiorstwom na zwiększenie zysków i bycie o krok przed firmami konkurującymi.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40
Badania ankietowe od 4 zł.