Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych
Uzyskiwanie dobrych danych to klucz do podejmowania dobrych decyzji. Dokładne informacje umożliwiają przedsiębiorstwom przewidywanie i reagowanie na zapotrzebowanie rynku oraz miejmy nadzieję na osiąganie zysków na koniec dnia.
Badania rynkowe, a analityka
W przeszłości firmy albo wykorzystywały istniejące dane dotyczące sprzedaży, aby ułatwić wgląd w sytuację, albo prowadziły własne badania rynkowe z wykorzystaniem ankiet, grup fokusowych, wywiadów itp. Rzeczywiście, większość dzisiejszych dużych firm nadal posiada oddzielne działy zajmujące się wyszukiwaniem zewnętrznych (badania rynku) lub wewnętrznych (analizy) weryfikacji dla swoich decyzji biznesowych. Jednak w miarę upływu czasu rozróżnienie między badaniami rynkowymi, a analityką staje się coraz mniejsze. Nowoczesne technologie ułatwiły zbieranie i przechowywanie dużych zbiorów danych; informacji jest po prostu więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Nie oznacza to jednak, że badania rynku i analityka powinny być teraz połączone w jedną całość, ale raczej, że istnieje dostrzegalna korzyść w postaci wykorzystania wiedzy zdobytej od siebie nawzajem w celu podejmowania bardziej świadomych decyzji. Jeśli chcemy mieć wartościowe informacje o rynku najlepiej połączyć ze sobą badania rynkowe oraz analizy.
Liczby nie kłamią
Badania rynkowe mogą pomóc w zrozumieniu postrzegania konsumentów, a analiza biznesowa daje szybki obraz zachowań konsumentów. Patrząc wyłącznie na jedno lub drugie, neguje się znaczenie każdego z nich. Czasami konsumenci nie są najbardziej wiarygodnymi źródłami informacji - albo zapominają o tym, co robili lub myśleli, albo redagują swoje odpowiedzi, aby uniknąć zakłopotania lub uspokoić ankietera. A liczby, jakkolwiek dokładne, nie ujawniają nic o osobistych zamiarach i często mogą być błędnie interpretowane. Jeśli jednak porówna się wyniki każdego z nich, można zyskać lepszą ocenę rynku w całości.
Infrastruktura istnieje, więc dlaczego nie skorzystać z niej?
Jeszcze kilka lat temu firmom trudniej było zdobyć informacje, których potrzebowały. Ale teraz wszechobecność Internetu i telefonów komórkowych sprawia, że wszyscy możemy być online. Możemy nie tylko łatwiej nawiązywać kontakty towarzyskie z przyjaciółmi, ale także łatwiej monitorować i rejestrować wszystkie rodzaje zachowań konsumentów. Firmy nie potrzebują już specjalistycznych systemów telefonicznych, aby kontaktować się z dużą liczbą osób, nie potrzebują też drogich systemów, czy oprogramowania do obliczania skomplikowanych metryk. Jeśli masz komputer, możesz zacząć uzyskiwać dostęp do dużej ilości wiarygodnych i cennych danych za pomocą różnych narzędzi. Możesz również łatwo dotrzeć do respondentów, jeśli chcesz uzyskać bardziej osobiste opinie. To wydaje się nieodpowiednie, aby nie badać, jak można połączyć techniki badań rynkowych z analityką i innych dużych możliwości danych, ponieważ wiele podstawowych systemów jest teraz łatwo dostępna i dużo bardziej przystępna cenowo.
W środowisku badawczym weryfikacja jest krytyczna
Proces naukowy opiera się na obserwacji i weryfikacji, przy czym najlepsze wnioski to te założenia, które stale się obserwuje. Sensowne jest więc, abyś mógł udoskonalić swoją wiedzę o rynku i swoje decyzje biznesowe, weryfikując swoje badania rynkowe pod kątem własnej analityki biznesowej. Czy są jakieś rozbieżności lub anomalie? Czy podejrzane zachowania rynkowe są potwierdzane przez Twoje numery sprzedaży? Odpowiedzi na takie pytania pomogą potwierdzić lub zdyskredytować Twoje wnioski, pobudzając Cię do działania. Tak, czy inaczej, masz więcej dowodów na poparcie swoich decyzji.
Nie ma wątpliwości, że badania rynku i analiza, zwłaszcza w połączeniu, mogą pomóc firmom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji biznesowych. Takie zachowanie pozwoli przedsiębiorstwom na zwiększenie zysków i bycie o krok przed firmami konkurującymi.