Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi

Wśród badań służących pomiarowi poziomu jakości obsługi najważniejszymi są: badania klienta i tajemniczy klient. Są to komplementarne rozwiązania, pozwalające na ocenę jak największej liczby aspektów wpływających na jakość obsługi w placówkach handlowych i usługowych. Zwykła ankietyzacja, a więc zapytanie o zdanie respondentów, zdecydowanie nie jest wystarczająca, nawet jeśli sondaże przeprowadzane są regularnie. Mystery shopping, to technika, która umożliwia doprecyzowanie niektórych kwestii, skupiając się na samej placówce i jej pracownikach.

Najważniejsze kwestie, na które należy zwrócić uwagę przed rozpoczęciem realizacji projektu

Decydując się na przeprowadzenie badania techniką tajemniczy klient, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim należy założyć już na początku, że będzie to regularnie przeprowadzane badanie, co pozwoli zauważyć ewentualne różnice pomiędzy placówkami bądź też grupami placówek. Następnie trzeba wziąć pod uwagę konieczność poinformowania pracowników o tym projekcie, nie podając konkretnej daty pomiaru. Zespół badawczy musi otrzymać informacje o tym, na co tajemniczy klienci mają zwrócić uwagę. Oczywiście firmy badawcze mają przygotowane pewne szablony, ale to zlecający ma głos decydujący w sprawie tego co dokładnie badać. W placówce usługowej najważniejsza może być recepcja i pierwsze wrażenie klienta, w placówce handlowej – jak najszybsze połączenie z doradcą itp. Ponadto trzeba uważnie prześledzić propozycję karty ocen, ponieważ to na niej będzie opierać się cały projekt. Ostatnią kwestią jest przeszkolenie ankieterów – należy dostarczyć im pełne informacje na temat profilu klienta korzystającego z usług danej firmy.

Atuty audytorów

W związku z tym, że tajemniczy klient to dosyć nowa na terenie Polski technika badawcza, może wzbudzać nieufność przedsiębiorców. Jest to nieuzasadnione podejście, ponieważ w ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój branży badawczej, w tym rozpowszechnienie badań mystery shopping. Rozwój ten przejawia się m.in. w powiększającej się ofercie szkoleń, a także możliwości realizacji całego projektu w formie elektronicznej (nie trzeba już wypełniać formularzy papierowych, wystarczy smartfon lub tablet i Internet). Dzięki temu profesjonalne agencje badawcze mogą zaoferować usługi doświadczonych, przeszkolonych audytorów, najczęściej rozpoczynających karierę jako ankieterzy, a więc dysponujących ogromną wiedzą na temat specyfiki badań rynku i opinii. Są oni wspierani przez analityków wyspecjalizowanych w przygotowaniu, realizacji i nadzorowaniu badań marketingowych. Nigdy nie zależy jednak zapominać o tym, że kluczowymi osobami w zapewnieniu sukcesu badaniom tajemniczego klienta są audytorzy. To od ich obiektywizmu zależy wiarygodność wystawianych ocen.

Tagi

tajemniczy klient mystery shopping mystery client mystery calling
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40 Masz problemy z nerkami? Unikaj tych produktów Darmowy program dla gabinetu - Medfile FREE
Badania ankietowe od 4 zł.