Projekty market research dla farmacji – na czym polegają?

Na rynku farmaceutycznym panuje ogromna konkurencja, a podmioty pragnące osiągać stale wzrastające zyski stoją przed koniecznością prowadzenia systematycznej analizy zarówno konsumentów, jak i decydentów. Dlatego też tak ważne jest prowadzenie projektów pharma market research? Dzięki uzyskanym wnioskom z badań możliwe jest bowiem wdrożenie odpowiednich zmian pod kątem kampanii marketingowej. Pozwala to znacząco zwiększyć szansę wzrostu osiąganych wyników sprzedażowych.

Medical market research – co można badać?

W ramach badań rynku medycznego możliwe jest zwłaszcza dokonanie pomiarów w których respondentami są pacjenci należący do grup faktycznych lub docelowych użytkowników leków i innych produktów medycznych. Można pozyskać od nich informacje między innymi dotyczące następujących aspektów:

·         znajomość marek leków bez recepty lub Rx;

·         postrzeganie marki na tle konkurencji;

·         skojarzenia z marką;

·         preferowane i akceptowalne ceny za nabycie produktów;

·         determinanty sięgania po środki lecznicze i suplementy;

·         cechy produktów na które pacjenci zwracają największą uwagę;

·         ocena konceptów reklamujących środki medyczne;

·         badania opakowań leków;

·         satysfakcja z jakości obsługi w placówce medycznej (z obsługi na recepcji oraz kontaktu z personelem medycznym).

Jednocześnie badaniu mogą podlegać decydenci – czyli osoby odpowiedzialne za rekomendacje leków i suplementów. Można do takich osób zaliczyć zwłaszcza pracowników aptek oraz lekarzy. Informacje pozyskane od nich stanowią równie wartościowy materiał analityczny, jak te pozyskane od samych pacjentów. Każde badanie na potrzeby kampanii marketingowych powinno zatem zakładać zaangażowanie obu wskazanych grup.

Jakie techniki mogą znaleźć zastosowanie?

Projekty medical market research warto przeprowadzić z wykorzystaniem szeregu technik o charakterze jakościowym oraz ilościowym. Zalecamy w pierwszej kolejności skupienie się na pomiarach jakościowych, stawiając na takie rozwiązania jak indywidualne wywiady pogłębione lub fokusy. Dzięki temu możliwe będzie dogłębne rozpoznanie problemu badawczego, w tym pozyskaniu jednostkowych insightów konsumenckich.

Zdobyta wiedza może służyć następnie dokonaniu segmentacji klientów oraz skonstruowaniu narzędzia badawczego dedykowanego analizie preferencji poszczególnych grup docelowych. W tym celu uzasadnienia ma przede wszystkim ankietowe badanie ilościowe. Aby w krótkim czasie pozyskać informacje oraz reprezentatywnych prób, najlepiej sprawdzi się techniki ankiety online oraz badań telefonicznych CATI.

Na zakończenie

Nie zwlekaj zatem z decyzją o realizacji badania rynku farmaceutycznego. Jak najszybciej skontaktuj się ze profesjonalną firmą badawczą, realizującą usługi dla branży medycznej. Obecnie liderem na polskim rynku jest firma Biostat, posiadająca 12 lat doświadczenia we współpracy z najprężniej rozwijającymi się podmiotami z sektora farmacji.

 

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.