Do kogo trafiają ankiety online?

Szybkim sposobem na przeprowadzenie badania jest skorzystanie z ankiet online, na które odpowiedzi przesyłane są przez Internet. Osoby niezaznajomione ze specyfiką ich tworzenia mogą jednak obawiać się, czy informacje uzyskane na ich podstawie będą wiarygodne. Do kogo więc trafiają ankiety online oraz jak upewnić się, że będzie to odpowiednia grupa osób?

Jak przeprowadza się ankiety online?

Do realizacji badań marketingowych i rynkowych przez Internet służą gotowe platformy, takie jak choćby Badanie-Opinii.pl. Pozwala ona nie tylko na intuicyjne i szybkie stworzenie kwestionariusza do ankiet online, ale również bardzo precyzyjne wskazanie, do kogo mają być one rozsyłane. Respondenci są bowiem podzieleni ze względu na szereg kryteriów takich jak:

  • dane demograficzne, w tym wiek, miejsce zamieszkania oraz zarobki na jednego członka rodziny,
  • sytuacja rodzinna, w tym liczba osób w gospodarstwie domowym oraz decyzyjność w sprawie zakupów,
  • praca, w tym status zawodowy,
  • zwyczaje zakupowe, w tym odwiedzanie galerii handlowych lub aptek,
  • styl życia, w tym zainteresowanie odbywaniem podróży zagranicznych lub sposobami spędzania wolnego czasu,
  • użytkowane urządzenia, w tym, posiadanie sprzętów takich jak laptop lub smartfon.

Oznacza to, że ankiety online nie trafiają do osób przypadkowych, a do bardzo precyzyjnie określonej grupy respondentów i to na podstawie szeregu różnych kryteriów. Dzięki temu zlecający ma pewność, że uzyskane wyniki są wiarygodne i na ich podstawie można podejmować określone działania strategiczne.

Do jak dużej grupy osób można skierować ankiety online?

W przypadku panelu badawczego Badanie-Opinii.pl tworzy ją ponad 150 tys. osób. Zazwyczaj jednak próba badawcza do której rozsyła się ankiety online to kilkuset panelistów, zazwyczaj od 300 do 1000. Wynika to z faktu, że takie grupy są reprezentatywne, pozwalają bowiem w przybliżeniu opisać całość populacji, nawet pomimo względnie niewielkiego jej wycinka. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zleceniodawca określił mniejszą lub większą próbę i w przypadku strony Badanie-Opinii.pl ma taką możliwość.

Jak długo pozyskuje się odpowiedzi na kwestionariusze?

Nawet jeśli próba do ankiety online wynosi kilkaset osób, czas uzyskiwania odpowiedzi na pytania jest naprawdę krótki i zazwyczaj wynosi zaledwie dobę. To ogromna zaleta dla zleceniodawców, bowiem dzięki szybkiemu uzyskiwaniu wyników mogą oni niemalże od razu wyciągnąć odpowiednie wnioski i wdrożyć stosowne strategie działania.

Jak widać ankiety online trafiają do precyzyjnie dobranych grup osób, zgodnie z potrzebami zleceniodawcy. Jeśli ma on problemy ze wskazaniem grupy docelowej do takiego badania, może skorzystać również z pomocy ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, którzy odpowiadają za platformę Badanie-Opinii.pl.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40 Masz problemy z nerkami? Unikaj tych produktów Darmowy program dla gabinetu - Medfile FREE
Badania ankietowe od 4 zł.