Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów?

Decydując się na przeprowadzenie procesu badawcze zorientowanego na zadowolenie konsumentów, warto zastanowić się nad właściwym doborem narzędzi badawcze. To w głównej mierze wybrane narzędzie, decyduje o skuteczności procesu badawczego. Samo narzędzie powinno być dobrane w taki sposób, aby ułatwiało dostęp do grupy podlegającej badaniu,  a przy tym minimalizowało koszty i czas potrzebny na realizację badania.

 

Zrealizowane badanie ujawni mocne i słabe strony

Skuteczny narzędzie pozwoli na pozyskanie wymaganych informacji, a tym samym właściwe zdefiniowanie badanego zagadnienia. Jeśli proces badawczy będzie poświęcony badaniu satysfakcji klientów, to zrealizowane badanie pozwoli na:

  • zdefiniowanie czynników wspierających wysoki poziom zadowolenia konsumentów;
  • wskazanie czynników, które obniżają zadowolenie konsumentów;
  • określenie przyczyn występującego zjawiska i wskazanie rekomendacji usprawniających dalsze działania.

Warto zaznaczyć, że badanie takie może przyczynić się do zatrzymania niezadowolonych klientów, dzięki naprawie bądź wyeliminowaniu tych czynników, które negatywnie oddziałują na zadowolenie odbiorców usług czy produktów.

 

W jaki sposób przebiega proces badawczy?

Proces badawczy nakierowany na zbadanie poziomu zadowolenie konsumentów, skupia się na takich etapach, jak:

  1. projektowanie badania;
  2. realizacja badania – za pomocą takich metod jak: CAPI, CAWI, CATI;
  3. analiza zgromadzonego materiału – z wyznaczeniem zachodzących zależności, korelacji;
  4. stworzenie raportu końcowego – prezentacja wyników w formie tabel, wykresów oraz przedstawienie wniosków z rekomendacjami.

 

Dlaczego warto korzystać w procesie z aplikacji takich jak SurvGo?

Realizując proces badawczy z wykorzystaniem innowacyjnej aplikacji takiej, jak SurvGo  zyskuje się możliwość bieżącego kontrolowania przebiegu procesu, zarówno z poziomu przeglądarki internetowej, jak i urządzeń mobilnych. Dzięki zastosowaniu inteligentnych rozwiązań badacze, zyskują możliwość:

  • śledzenia bieżących statystyk badania;
  • porównywania wybranych wskaźników z wcześniej zrealizowanymi badaniami;
  • spersonalizowania kwestionariusza lub skorzystania z istniejących już wzorów, szablonów;
  • kontrolowania efektów pracy ankieterów (np. w przypadku metody CATI);
  • podglądu rozkładu odpowiedzi na poszczególne pytania dostępne na bieżąco.

 

Badanie nakierowane wzrost

Rzetelnie przeprowadzone badanie satysfakcji klientów pozwala na wzmocnienie aktualnej sytuacji, polepszenie pozycji firmy na rynku względem konkurencji i powstrzymanie tych działań, które przez odbiorców odbierane są w sposób negatywny, przy jednoczesnym utrwaleniu tych, które budują wysoki poziom zadowolenia konsumentów.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.