Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników?

Podstawą efektywnego zarządzania firmą jest wykorzystywanie w pełni posiadanych zasobów. Wśród tych zasobów znajdują się również umiejętności pracowników np. związane z obsługą klientów. Zdając sobie sprawę z tego, jak ważnym zasobem są pracownicy ze swoimi umiejętnościami, warto przeprowadzać badania opinii pracowników, które pozwalają na ocenę poziomu ich zadowolenia z wykonywanej pracy, a także umożliwiają zdefiniowanie ich oczekiwań oraz potrzeb.

 

Dlaczego badamy opinię pracowników?

Realizacja procesu badawczego nakierowanego na rozpoznanie opinii pracowników może spełniać różne funkcje, m.in.:

  • funkcję diagnostyczną – odnosi się do aktualnej sytuacji, a także uwzględnia mocne i słabe strony, analizuje wskazane problemy;
  • funkcję prognostyczną – pozwala na wskazanie skutków, które mogą wystąpić w odpowiedzi na dotychczas podejmowane działania;
  • funkcję kontrolną – umożliwia sprawdzenie skuteczności wprowadzonych rozwiązań;
  • funkcję oceniającą – polega na poddaniu ocenie stosowanych strategii czy narzędzi zarządzania.

 

Poznana opinia pozwala na sprawne działanie

Regularne przeprowadzanie zaproponowanego badania pozwala na:

  • definiowanie postępów w prowadzonych działaniach;
  • dynamiczne wprowadzanie potrzebnych zmian;
  • skuteczne wprowadzanie skutecznych rozwiązań.

Ponadto systematyczna realizacja badania opinii pozwoli na jej monitorowanie. Tym bardziej, iż opinia jest zmienna i zależy od wielu czynników takich, jak np.: wysokość zarobków, atmosfera w środowisku pracy, dopasowanie wyzwań do umiejętności pracownika.

 

Kluczem do sprawnego badania są dobrze dobrane narzędzia

Aby otrzymywać wiarygodne informacje w toku realizacji procesu badawczego, należy nie tylko pamiętać o tym, aby badanie powtarzać w regularnych odstępach czasu, ale przede wszystkim o zastosowaniu narzędzi badawczych, pozwalających na pozyskanie danych o charakterze ilościowym, jak i jakościowym. Dane ilościowe pozwolą na uzyskanie odpowiedzi na pytania typu: ile…?, jak często…?, jak bardzo…?, zaś dane jakościowe dają szansę na zrozumienie przyczyn danego zjawiska, zadając pytania: dlaczego?

 

Pozyskane dane budują efektywność badania

Koncentrując się na pozyskiwaniu danych ilościowych, można skorzystać z takich rozwiązań, jak:

  • CAWI tj. ankietyzacja online;
  • CATI – wywiady telefoniczne;
  • PAPI – papierowe ankiety.

Natomiast koncentrując się na pozyskiwaniu danych jakościowych można zrealizować indywidualne wywiady pogłębione (IDI) lub zogniskowane wywiady grupowe (FGI). Każda z tych metod pozwala na pozyskanie rzetelnych danych, a zatem na przeprowadzenie badań opinii pracowników wyróżniających się efektywnością, a przy tym wiarygodnością pozyskiwanych danych mogących usprawnić podejmowane działania.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.