Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem

Podejmując pracę jako teleankieter trzeba być przygotowanym na wiele różnych mniej i bardziej zaskakujących rozmów oraz sytuacji. Z pozoru prosta praca, wcale taka nie jest, ale na pewno jest to zajęcie pełne wyzwań.

Zacznijmy od tego czym jest badanie rynku?

Polega na zebraniu informacji na temat różnych kwestii w ramach określonej branży, które interesują klienta. Jeśli chcemy poznać przyczyny i skutki oraz przebieg mechanizmów rządzących rynkiem to właśnie wtedy niezwykle przydatne okazują się badania rynku

Możemy zbadać chociażby jak zachowuje się konkurencja, albo czego potrzebuje nasz klient. Zdołamy również zweryfikować, czy produkt, który chcemy wprowadzić na rynek będzie cechował się wystarczającym popytem.

Jakie cechy powinien posiadać teleankieter?

Przede wszystkim powinien być osobą, która dobrze czuje się w kontakcie z ludźmi i lubi rozmawiać przez telefon.

Aby być w stanie właściwie realizować wywiady na potrzeby badania rynku metodą CATI, trzeba mieć pozytywne nastawienie do respondenta z którym rozmawiamy. A jak wiadomo praca z klientem do łatwych nie należy, więc przydatnych do tego będzie kilka cech charakteru takie jak: wytrzymałość, cierpliwość i opanowanie.

Pracując jako teleankieter trzeba bardzo wsłuchiwać się w odpowiedzi respondentów i należy posiadać umiejętność dostosowania przebiegu wywiadu do możliwości respondenta. Głównie chodzi o styl i tempo mówienia oraz ton głosu. Nie wolno być nachalnym i mówić respondentowi, że nie ma racji. W czasie rozmowy trzeba być pewnym siebie, lecz zarazem uprzejmym.

Zawsze należy być miłym bez względu na to, jak reaguje respondent. Na początku rozmowy warto przede wszystkim zachęcić osobę, z którą rozmawiamy do wzięcia udziału w ankiecie - od tego właśnie zależy dalszy przebieg rozmowy.

Jak teleankieter może zwiększyć swoja efektywność?

Oto kilka trików dzięki którym rozmowa może przebiegać łatwiej dla obu stron. Są to przede wszystkim:

- pewność siebie i kontrola sytuacji – jest to bardzo ważne w badaniach rynku, bo respondent chce odczuć, że wiesz co robisz i zachowujesz kontrolę nad sytuacją;

- zaufanie – chodzi głównie o zaufanie do ankietera jako osoby. Można je stworzyć używając odpowiednich słów i tonu głosu;

- respondenci chcą widzieć dlaczego akurat oni zostali wybrani – trzeba wtedy umiejętnie im to wytłumaczyć.

Występują tez oczywiście problemy niezależne od ankietera, takie jak:

- brak czasu respondenta – problem nagminny i pojawiający się zawsze, u jednych badanych po prostu wymówka, u innych rzeczywista bariera;

- niechęć do wypełniania ankiet – jest wiele firm, które prowadzą badania rynkowe i wielu respondentów jest zrażonych do tej metod.

Praca teleankietera, jak każda inna praca ma więc swoje plusy i minusy. Wywiady telefoniczne są jedną z najbardziej popularnych metod przeprowadzania badań. A żeby były wykonane rzetelnie i solidnie ważne jest, aby przeprowadzały je osoby, które naprawdę dobrze czują się w takiej roli.

Tagi

badanie rynku teleanieter badania rynkowe badania opinii badanie opinii
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy
Badania ankietowe od 4 zł.