Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników

Odpowiednio zaprojektowane ankiety pracownicze mogą być źródłem informacji zwrotnej, a tym samym mogą stanowić narzędzie do zarządzania organizacją. Dane pozyskane w toku badania satysfakcji pracowników mogą posłużyć do tworzenia strategii zachowania pracowników i zwiększenia efektywności. Tym samym pozyskane wyniki mogą stanowić punkt odniesienia dla kolejnych badań, aby obserwować zachodzące postępy.   O czym należy pamiętać decydując się na realizację badania? Realizując tego typu badania należy pamiętać, że warto zastosować mieszane metodologie ankiet. Oznacza to wykorzystanie np. ankietyzacji online oraz standardowych ankiet na papierze. Tradycyjne ankiety pozwolą na przeprowadzenie badania wśród osób, które nie posiadają dostępy do Internetu, zaś ankietyzacja online przełoży się na ograniczenie ponoszonych kosztów do minimum oraz szybkie zinterpretowanie wyników. Decydując się na badanie warto:

  • wskazywać na korzyści wynikające z uczestnictwa w badaniu;
  •   zapewnić pracowników o anonimowym charakterze badania;
  • określić sposób informowania pracowników o badaniu np. poprzez e-mail;
  • wyznaczyć wewnętrznego menadżera projektu, koordynującego dobry przebieg badania.

  Dlaczego warto zadbać o anonimowość? Zachowanie anonimowości badanych jest podstawą zrealizowania wiarygodnego badania. Anonimowość pracownik przekłada się przede wszystkim na otrzymywanie prawdziwych i dokładnych odpowiedzi. Osoby, które mają świadomość, iż ankieta jest poufna, skłonne są udzielać prawdziwych odpowiedzi, co umożliwia analizę rzeczywistej sytuacji i wprowadzenie adekwatnych rozwiązań.   W procesie badawczym warto skorzystać z pomocy fachowców W celu wzmocnienia anonimowości pracowników, warto skorzystać z zewnętrznych firm, które przeprowadzą badanie. Takie rozwiązanie:

  •   utwierdzi pracowników co do tego, iż badanie jest anonimowe;
  • zapewni obiektywną interpretację wyników ankiet;
  •   zapewni profesjonalne stworzenie kwestionariusza;
  •   umożliwia zastosowanie specjalistycznych rozwiązań.

Miłym gestem ze strony pracodawcy, będzie podzielenie się ostatecznymi wynikami z pracownikami. Tym samym i oni będą mogli przemyśleć ostateczne wyniki i podjąć odpowiednie działania.   Dobry plan działania pozwoli osiągnąć postawione cele W celu rozwiązania problemów i trudności, które zostały wykazane w badaniu satysfakcji pracowników, należy opracować i wprowadzić w życie pozytywny plan dalszego działania. Należy pamiętać o systematycznym przeprowadzaniu takiego badania, aby sprawdzić osiągane efekty po wprowadzeniu planu naprawczego oraz porównać osiągane wyniki na przestrzeni wybranego horyzontu czasowego.

Tagi

badania satysfakcji pracowników badania pracownicze
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy
Badania ankietowe od 4 zł.