Badania opinii – krok w przyszłość

CATI-System to rewolucyjne rozwiązanie, które pozwoli przenieść cały proces badania opinii do wewnątrz przedsiębiorstwa, zamiast zlecania go zewnętrznym badaczom. Dzięki temu znacznie skraca się czas oczekiwania na wyniki sondażu. Dodatkowo, zastosowanie metody CATI (ang. Computer Assisted Telephone Interviewing – wspierany komputerowo wywiad telefoniczny) obniża koszty badania w stosunku do tradycyjnej formy zbierania danych metodą papier+ołówek.

Jak to możliwe? Nie ma konieczności drukowania ankiet papierowych, nie trzeba także wprowadzać danych pozyskanych z pomocą papieru do systemu komputerowego, gdzie możliwe będzie wykonanie obliczeń. Technika CATI pozwala na bieżące wprowadzanie danych do komputera, gdzie stale są one zliczane, co daje również możliwość wglądu w statystyki badania przez cały czas trwania badania.

CATI w firmie

Pojawienie się oprogramowania dla CATI w ofercie niektórych firm badawczych podnosi po raz kolejny temat działów badawczo-rozwojowych w polskich przedsiębiorstwach. Tańszy sposób wykonywania sondaży może okazać się dla wielu okazją do zmiany wizerunku. Nowoczesne społeczeństwo jest przekonane o wielkiej roli badań w zachowywaniu zdrowia oraz unikaniu zagrożeń a także w szybkim reagowaniu na nieprawidłowości. Także w firmie powinien funkcjonować podobny system profilaktyki.

Badanie CATI można wykonać jeśli tylko posiada się komputer z dostępem do Internetu i zestaw słuchawek z mikrofonem. Potrzebne będzie jeszcze tylko wspomniane oprogramowanie do CATI. Takie systemy pojawiają się w internetowej ofercie  firm badawczych, które udostępniają je na swoich serwerach. Zakup licencji umożliwia korzystanie z panelu administratorskiego takiego oprogramowania.

Co daje zakup licencji oprogramowania do CATI

Mając uprawnienia administratora, możne tworzyć konta ankieterskie i kwestionariusze badania. Do dyspozycji są liczne narzędzia pomocy, a przed błędami chronią moduły eliminujące pomyłki na kolejnych etapach pracy. Funkcją poprawiającą bezpieczeństwo jest automatyczne tworzenie zapasowej kopii zebranych danych na serwerze, co zapobiega utracie danych w razie awarii sprzętu na którym prowadzono sondaż.

Kreator ankiet dostępny w systemie badawczym do CATI zwykle charakteryzuje się możliwością tworzenia kwestionariuszy o różnym stopniu skomplikowania. Pytania można wzbogacać o treści multimedialne, można tworzyć przejścia między pytaniami (różne odpowiedzi na to samo pytanie odsyłają do różnych pytań), rozbudowywać kafeterię albo wprowadzać stopniowalność odpowiedzi. Oczywiście dostępne funkcje zależą od wybranego oprogramowania CATI. W przypadku dużego skomplikowania ankiety należy zadbać, żeby nie zawierała ona błędów logicznych, które utrudniałyby interpretację wyników badania. Za eliminację tego rodzaju pomyłek odpowiedzialny jest system zabezpieczeń, zwany modułem testowania logiki ankiety.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.