Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej

Analiza rynku to nie tylko sprawdzanie mocnych i słabych stron konkurencji oraz sytuacji ekonomicznej wpływającej na biznes. To przede wszystkim pytanie o zdanie klientów, których informacje są kluczowe, aby firma zyskała przewagę konkurencyjną właśnie dzięki sprostaniu oczekiwaniom grupy docelowej. Trzeba jednak zadać sobie pytanie, gdzie są klienci firmy i jak uzyskać ich opinie?

 

Osoby, które ostatnio dokonały transakcji

 

W przypadku e-commerce można łatwo dotrzeć do klientów, którzy w ostatnim czasie skorzystali z oferty firmy. Aby uzyskać od nich informację, dlaczego zdecydowali się właśnie na daną ofertę, powinni zostać za taką wypowiedź wynagrodzeni. W przypadku sklepów internetowych mogą być to różnego rodzaju bony zniżkowe do wykorzystania, dzięki którym osoby te chętniej poświęcą nieco swojego czasu na udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.

 

Byli klienci, którzy już u nas nie kupują

 

Ogromnie istotne jest też analizowanie rynku na podstawie tego, dlaczego osoby wcześniej korzystające z oferty nie kontynuują już zakupów. W e-commerce również nie powinno sprawić to trudności, gdyż do takich klientów także można dotrzeć dysponując bazą e-mailową.

 

W tej sytuacji także nie można zapomnieć o gratyfikacji za udzielone odpowiedzi, a jeśli poprzedni klienci poczują się zauważeni oraz ich zdanie zostanie docenione, można liczyć, że część z nich powróci.

 

Skorzystanie z mocy social mediów

 

Potencjał mają oczywiście także analizy rynku dokonywane poprzez social media. Takie rozwiązanie sprawdzi się jednak wówczas, gdy grupa fanów marki jest większa, bowiem tylko wtedy można uzyskać sporo użytecznych informacji.

 

Taka próba analizowania rynku musi być jednak wykonywana ściśle we współpracy z działem marketingowym, gdyż w przeciwnym razie informacja o badaniu przejdzie niezauważona, a obserwatorzy niechętnie przekażą swoją opinię.

 

Przeprowadzanie ankiet online

 

Dla firm, które nie mają bazy swoich klientów lub dopiero rozpoczynają działalność, idealnym sposobem będzie skorzystanie z gwarantujących najlepsze wyniki badań marketingowych online. Ich przeprowadzenie możliwe jest dzięki panelowi Badanie Opinii, na którym została zgromadzona baza ponad 100 tys. respondentów.

 

Co kluczowe, zostali oni podzieleni ze względu na szereg kryteriów i poza wiekiem są to również zainteresowania, sposoby spędzania wolnego czasu oraz wykonywana praca. Dlaczego jest to istotne? Przede wszystkim ze względu na fakt, że analizę rynku można wykonać dokładnie na grupie klientów docelowych firmy. Właśnie dlatego to najbardziej efektywne rozwiązanie z wszystkich podanych powyżej i umożliwia uzyskanie odpowiedzi na bardzo konkretne pytania.

 

Interakcja z klientami i obserwowanie ich zachowań to klucz do każdego biznesu. Wagę do tego należy przywiązywać nie tylko wykonując analizę rynku, ale także podczas bieżącej działalności, by móc lepiej kreować ofertę i dopasowywać ją dokładnie do potrzeb nabywców.

Tagi

badania marketingowe market research analiza rynku
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach
Badania ankietowe od 4 zł.