Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż!

Poszukujesz sprawdzonych sposobów na zwiększenie wyników sprzedaży swoich produktów leczniczych? Musisz więc zdawać sobie sprawę z tego, że silna konkurencja na rynku farmaceutycznym wymusza podejmowanie kreatywnych działań, aby pozytywnie wyróżnić oferowane leki i skłonić klientów do sięgnięcia właśnie po nie.

Decyzje zakupowe podejmujemy natychmiast

Konsumenci nie mają czasu na zbyt długie zastanawianie się nad kwestią tego, po produkty której konkretnej marki sięgnąć. Nie dokonują szczegółowej analizy składu podanego na opakowaniu czy zasad działania. Kierują się zwykle pierwszym wrażeniem i wybierają ten produkt, który wydaje się im najbardziej atrakcyjny wizualnie. Nie bez znaczenia jest także świadomość marki – jesteśmy znacznie bardziej skłonni decydować się na dany produkt, jeżeli jego brand zapadł nam w podświadomości.

Leki dostępne bez konieczności okazania recepty (OTC) możemy dziś otrzymać nie tylko w aptece. Chcesz je dostać w kiosku lub sklepie spożywczym? Na stacji benzynowej? Żaden problem. Preparaty na ból głowy czy przeziębienie znajdziemy obok gum do żucia czy papierosów. Kupujemy bez większego namysłu, często pod wpływem emocji.

Zadbaj o opakowanie

Klient na podjęcie decyzji o zakupie poświęca zazwyczaj kilkanaście sekund. Musisz więc uczynić wszystko co w Twojej mocy, aby postanowi ocenił on produkt Twojej marki jako bardziej atrakcyjny w porównaniu do pozostałych. Aby tak się stało, powinieneś zadbać przede wszystkim o atrakcyjne opakowanie. Może ono wyróżniać się chociażby kolorystyką, miękkością, zapachem czy dodatkowymi funkcjami. Nowoczesne trendy w zakresie opakowań to m.in.:

  • czujnik wysyłający powiadomienia o narażeniu leku na niekorzystne warunki środowiskowe;
  • aplikacja przypominająca o terminach przyjęcia kolejnych dawek leków;
  • nowoczesne patenty otwierania i zamykania opakowania;
  • wykonanie z ekologicznego materiału.

Zbadaj potrzeby klientów z grup docelowych

Nie znaczy to jednak bynajmniej, że samo wprowadzenie inteligentnego opakowania na rynek automatycznie przełoży się na wzrost wyników sprzedażowych. Istnieje poważne ryzyko, że pieniądze na taką inwestycję zostaną wyrzucone w błoto, jeżeli opakowanie nie będzie odpowiadało rzeczywistym potrzebom klientów. Dlatego właśnie tak ważne jest podejmowanie tego typu decyzji w oparciu o wiedzę pozyskaną w toku badań marketingowych. Jednostkowe insighty to bezcenna wiedza, która umożliwia podejmowanie trafnych decyzji zwiększających zyski.

Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat profilu docelowego klienta konieczne jest połączenie w ramach jednego projektu badań ilościowych oraz jakościowych. W pierwszym przypadku uzasadnienie znajdują badania ankietowe, prowadzone na reprezentatywnych grupach klientów. Ankietyzacja może przebiegać zarówno w formie tradycyjnej (papierowej lub telefoniznej), jak i elektronicznej. Relatywnie najtańsze pomiary mają miejsce wówczas, jeżeli zdecydujemy się na podjęcie współpracy z firmą dysponującą własnym panelem konsumenckim online. Jest to platforma gromadząca tysiące użytkowników, którzy regularnie sięgają po leki OTC. Badanie może dostarczyć informacji między innymi na temat świadomości marki, oceny elementów identyfikacji wizualnej czy projektów spotów reklamowych.

Nie jest jednak właściwym rozwiązaniem ograniczenie się jedynie do badania ilościowego. Jeżeli zamierzamy pozyskać dane o bardziej pogłębionym charakterze, wówczas konieczna staje się weryfikacja wyników pomiaru ankietowego o wnioski z wywiadów jakościowych. Mogą być one prowadzone zarówno face-to-face z pojedynczymi klientami, jak i realizowane w grupach fokusowych (zwykle około 7-osobowych). W obu przypadkach nad przebiegiem badania czuwa moderator, a wywiad jest nagrywany – co znacząco ułatwia późniejszą analizę.

Podsumowanie

Nie bądź więc bierny, jeżeli nie chcesz, aby konkurencja zostawiła Cię w przedbiegach. Jeśli pragniesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów, zdecyduj się koniecznie na przeprowadzenie badania leków. Wnioski z analiz marketingowych to wiedza, która przełoży się na biznesowe efekty!

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.