Sondaże

Jakie jest zastosowanie sondaży w badaniach opinii klientów?

-----

Sondaże zaliczają się do metod ilościowych, które są realizowane przy wykorzystaniu narzędzia badawczego w postaci ankiety. Mogą być one przeprowadzane zarówno w formie tradycyjnej ankiety papierowej, telefonicznie, jak i z użyciem nowoczesnych urządzeń mobilnych takich jak smartphone lub tablet.

Kiedy warto zlecić badanie sondażowe?

Pomiary sondażowe mają zastosowanie zarówno w przypadku sektora publicznego, jak i prywatnego. Organizacje należące do pierwszego ze wskazanych sektorów mogą dzięki zleceniu sondażu zyskać następujące korzyści:

  • Lepsze dostosowanie zakresu oferowanych usług do preferencji lokalnej społeczności
  • Uzyskanie diagnozy lokalnych problemów społecznych, potrzeb oraz oczekiwań
  • Bardziej efektywna dystrybucja świadczonych usług
  • Lepsze planowanie kampanii społecznych oraz informacyjno-promocyjnych
  • Wzrost trafności pod względem alokacji publicznych środków
  • Pozyskanie informacji w odniesieniu do opinii publicznej na gorące tematy społeczne oraz polityczne
  • Możliwość szybkiego zbadania preferencji politycznych
  • Weryfikacja społecznego zaufania do podmiotów sektora publicznego

Mierzalne korzyści mogą uzyskać także przedstawiciele biznesu, którzy dzięki zrealizowanym sondażom zdołają skuteczniej zaplanować działania marketingowe oraz podejmą bardziej trafne decyzje biznesowe. Potencjalne korzyści dla firm to zwłaszcza:

  • Szansa określenia szans powodzenia na rynku
  • Określenie potencjału rynkowego
  • Możliwość trafnego wyodrębnienia grup docelowych klientów
  • Weryfikacja postrzegania przez klientów wyglądu opakowań produktów oraz elementów identyfikacji wizualnej
  • Pozyskanie od klientów informacji na temat ich potrzeb oraz oczekiwań
  • Efektywne zaplanowanie działań promocyjnych
  • Określenie znajomości marki oraz poziomu zaufania względem niej
  • Diagnoza wizerunku marki
  • Możliwość zaplanowania działań ukierunkowanych na pozyskanie nowych klientów

Powodzenie procesu badawczego jest zależne przede wszystkim od potencjału firmy badawczej realizującej sondaż. Istotne są przede wszystkim kompetencje zespołu badaczy, a także zaplecze techniczne posiadane przez firmę. Sprawne i rzetelnie przeprowadzone badania wymagają także zorganizowania szkoleń dla ankieterów oraz bieżącej kontroli jakości ich pracy. W przypadku sondaży online doskonale sprawdza się natomiast internetowy panel badawczy, umożliwiający realizację sondażu w krótkim czasie i po relatywnie niskich kosztach.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.