Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI?

Telefoniczne badania CATI wciąż cieszą się dużą popularnością. Nic dziwnego, bowiem gwarantują wysoką jakość uzyskiwanych danych i możliwość zebrania ich w naprawdę krótkim czasie. To jednak oczywiście niejedyne zalety tej techniki. Co jeszcze można dzięki niej zyskać?

Możliwość dotarcia do trudniej dostępnych grup respondentów

Choć w ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się przeprowadzanie badań przez Internet (metoda CAWI), to nie sprawdza się ona w przypadku trudniej dostępnych grup docelowych. Dokładnie tutaj zastosowanie ma technika CATI, dzięki której nie tylko można dotrzeć do takich osób, ale również zrobić to w naprawdę krótkim czasie.

Przykładem takiej grupy są seniorzy, którzy wciąż zdecydowanie rzadziej korzystają z Internetu, przez co pozyskanie od nich danych w sposób elektroniczny mogłoby być naprawdę trudne.

Minimalne ryzyko błędów

Badania metodą CATI przeprowadzane są według ustrukturalizowanej formy i zgodnie z określonym z góry skryptem. Dodatkowo odpowiedzi od razu zapisywane są przez ankietera w systemie, co minimalizuje ryzyko błędów oraz sprawia, że metoda ta słynie z wysokiej jakości.

Przykładem systemu od razu eliminującego błędne odpowiedzi jest Cati-System stworzony przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Chodzi tu przede wszystkim o dane nielogiczne, które w pierwszej chwili mogły zostać niewychwycone przez ankietera.

Również sama obecność ankietera oraz precyzja pytań wpływają na to, że możliwość uzyskania nielogicznych odpowiedzi jest niewielka.

Niski koszt realizacji

Znaczący dla zleceniodawców jest również fakt, że obecnie koszt przeprowadzania badań metodą CATI jest naprawdę konkurencyjny i mogą sobie pozwolić na nie również mniejsze przedsiębiorstwa oraz organizacje rządowe lub non-profit. Wynika to m.in. z faktu przeprowadzania ich przez centra badawcze, które dysponują odpowiednimi systemami do ich realizacji. Dodatkowo takie jednostki zatrudniają wyszkolonych w tym zakresie ankieterów, dzięki którym proces pozyskiwania danych przebiega nie tylko szybko, ale również jest na bardzo wysokim poziomie.

Jak widać nie bez przyczyny metoda CATI cieszy się nadal tak dużą popularnością. Ma ona bowiem naprawdę szereg praktycznych zalet, które obejmują również dotarcie do trudniej dostępnych grup respondentów, małe ryzyko błędów wpływających na jakość, a także niski koszt realizacji. Jeśli i Państwo chcę skorzystać z potencjału, który ona daje, zachęcamy do skorzystania z oferty Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® zajmującego się realizacją tego typu projektów.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40 Masz problemy z nerkami? Unikaj tych produktów Darmowy program dla gabinetu - Medfile FREE
Badania ankietowe od 4 zł.