Jak rozmawiać z pracownikami?

W celu rozpoznania poziomu zadowolenia pracowników przeprowadza się procesy badawcze, które wykorzystują wyspecjalizowane narzędzia. W tym celu można skorzystać z wywiadów, jak i kwestionariuszy wypełnianych czy to za pomocą Internetu czy też ich papierosowych wersji. Badania satysfakcji pracowników mają na celu zbadanie jej poziomu oraz zastosowanie potrzebnych zmian.

 

Skupić się na poprawie

Wykorzystując wyniki przeprowadzonego badania można:

  • rozpoznać postawy pracowników;
  • wskazać elementy, które szczególnie podobają się pracownikom;
  • zdiagnozować problemy występujące wśród pracowników.

Przede wszystkim badanie satysfakcji pracowników daje szansę na pozyskanie obiektywnej oceny na temat warunków pracy, czerpanego zadowolenia z wypełnianych obowiązków  Ponadto można wykorzystać je w celu budowania pozytywnego wizerunku firmy.

 

Ważna cechą: systematyczność

W przeprowadzanych projektach bardzo ważna jest uwżność oraz czujność wobec tego, co mówią pracownicy. Pozwoli to na wyciągnięcie maksymalnej ilości informacji z uzyskanych danych. Jednakże najważniejszą cechą jest systematyczność, która:

  • zapewnia ciągłość procesu;
  • umożliwia śledzenie zachodzących zmian;
  • pozwala na stałą kontrolę badanych zjawisk.

W powtórzonym badaniu powinny być poddawane te same bądź bardzo podobne kryteria. Dzięki temu będzie możliwe wskazanie obszarów, w których nastąpiła największa zmiana.

 

Klient także na głos!

Skupiając się na poziomie zadowolenia pracowników należy mieć także na uwadze satysfakcję klientów. W końcu to oni dokonują wyboru produktów bądź usług, a także są skłonni do rekomendacji zakupionych rzeczy. Co więcej ze strony konsumentów można otrzymać  informację  na temat:

  • realizowanych standardów obsługi klienta;
  • postawy pracowników względem konsumentów.

Badania satysfakcji pracowników pozwalają na wskazanie poziomu subiektywnej oceny na temat podejmowanych działań oraz realizowanych potrzeb, wymagań i oczekiwań.

 

Pracownik uwzględni swoją perspektywę

Należy wziąć pod uwagę, iż pracownik zawsze będzie wypowiadał się z uwzględnieniem swojej własnej perspektywy. Pozwoli mu to na wypowiedzenie najważniejszych kwestii, których dotychczas nie miał okazji lub odwagi powiedzieć. W obrębie przeprowadzanego projektu bardzo ważne jest zachowanie anonimowości badanych. Ogólnie rzecz ujmując: badanie satysfakcji pracowników ma na celu polepszenie kondycji firmy oraz wsparcie procesu budowania strategii rozwojowych.

Tagi

badania pracowników badania satysfakcji pracowników badania opinii pracowników badania pracownicze badania zadowolenia pracowników badania kultury organizacyjnej badania HR
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy
Badania ankietowe od 4 zł.