Badania rynku dla firm

Branża badawcza, która od ponad dwudziestu lat bardzo prężnie rozwija się w Polsce, jest najbardziej aktywna w obszarze badań rynku i badań marketingowych. Jest na nie ogromne zapotrzebowanie, z uwagi na to, jak wiele przedsiębiorstw, w każdym sektorze, funkcjonuje na polskim rynku. Jak łatwo się domyślić, konkurencja jest bardzo duża. W takich warunkach liczy się każdy czynnik, jaki może stać się przewagą konkurencyjną. Trzeba zatem uzyskać informacje, czy chodzi o zmianę ceny, zmianę opakowania, zmianę podejścia obsługi do klientów, czy może lepszą kampanię reklamową. Te wszystkie czynniki są zależne od przedsiębiorstwa, ale nie można ich zmierzyć, zbadać, siłami własnymi firmy. W celu uzyskania wiarygodnych informacji konieczne jest wynajęcie najlepszej agencji badawczej. To znaczy takiej, która dysponuje szerokim zespołem analityków, a także bardzo dużą siecią ankieterów i koordynatorów oraz nowoczesnym systemem badawczym. To zespół tej agencji ma zapewnić sukces badania, tj. uzyskanie jak największej ilości danych pomocnych do sporządzenia interesujących analiz.

Projektowanie badania przez najlepszą agencję badawczą

Pracownicy wynajętej przez zlecającego agencji badawczej skonsultują się z przedstawicielami przedsiębiorstwa (w zależności od warunków samej firmy i projektu badawczego może to być zarząd, dział marketingu, dział sprzedaży, czy dział obsługi klienta), a następnie, na podstawie wyrażonych oczekiwań, sporządzą plan całego projektu, przedstawiając propozycje metod i technik badawczych, kwestionariuszy ankiet bądź scenariuszy wywiadów, rozwiązań logistycznych, związanych z organizacją projektu. Warto zatrzymać się na chwilę na problematyce metod/technik. Można wykorzystać badania ilościowe, jakościowe lub też połączenie technik ilościowych z jakościowymi. Przykłady technik badań ilościowych to CAWI (kwestionariusze ankiet online), CAPI (ankiety bezpośrednie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych), CATI (ankiety telefoniczne), PAPI (tradycyjne ankiety papierowe). Wśród technik badań jakościowych można znaleźć zogniskowane wywiady grupowe (FGI), pogłębione wywiady indywidualne (IDI), tajemniczy klient (mystery client). W zależności od tego, co chce zbadać zlecający, na jakiej grupie (np. klienci, potencjalni klienci, pracownicy) i na jak dużej grupie, jak bardzo rozproszonej, analitycy z firmy badawczej proponują odpowiednio dobrane techniki i narzędzia. Oczywiście liczy się także koszt przeprowadzenia. Na pewno PAPI jest droższe od CAWI, a FGI od IDI i należy brać to pod uwagę. Zalecanym rozwiązaniem jest na pewno łączenie technik ilościowych z jakościowymi, daje to najbardziej wartościowy ogląd sytuacji.

Optymalne wykorzystanie wyników

Po ustaleniu różnych szczegółów technicznych, przechodzi się do fazy realizacji badania rynku bądź badania marketingowego. Po jej zakończeniu następuje faza analizy i oceny. W czasie jej trwania przeprowadza się zarówno analizy statystyczne, jak i jakościowe. Chodzi nie tylko o testy i modele statystyczne, ale też jasne i czytelne przedstawienie przygotowanych analiz. W taki sposób, by możliwe było sformułowanie wniosków i przełożenie ich na praktykę przedsiębiorstwa, np. poprawę obsługi klientów, skrócenie czasu dostaw, sformułowanie lepszej strategii marketingowej.

Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej
Badania ankietowe od 4 zł.