Badania rynku

Na czym polega usługa badania rynku oraz dlaczego warto zlecić jej realizację firmie badawczej?

 

Przedsiębiorstwa chcąc dziś zachować szanse bycia konkurencyjnymi na rynku, stoją przed koniecznością bieżącego dopasowywania oferty do potrzeb klientów. Realizacja badania rynku wymaga wykorzystania różnego typu metod ilościowych oraz jakościowych, prowadzących do pozyskania cennych z punktu widzenia planowania decyzji biznesowych wniosków.

 

Jak prowadzi się badania rynku?

Powszechnie wykorzystywaną w badaniach rynkowych techniką są zogniskowane wywiady fokusowe. Do fokusów zapraszane są osoby ściśle odpowiadające profilowi docelowego klienta, dzięki czemu możliwe staje się pozyskanie wartościowych informacji. Badani w trakcie wywiadu wymieniają się wzajemnie opiniami oraz dochodzą do wspólnych konkluzji. Możliwe jest również wzbogacenie badań FGI o zastosowanie technik projekcyjnych, pozwalających wyodrębnić ukryte potrzeby (insighty) klientów. W tym celu stosuje się m.in. technikę kolażu, niedokończonych zdań lub różnego typu techniki personifikacji.

Badania rynku mogą być także przeprowadzane przy użyciu analizy Desk research, co ma uzasadnienie zwłaszcza w przypadku analizy konkurencji oraz badaniu potencjału rynkowego. Reprezentatywne pomiary ilościowe z udziałem przedstawicieli przedsiębiorstw są natomiast zwykle realizowane z użyciem techniki CATI (wywiady telefoniczne wspomagane w systemie komputerowym) lub CAWI (badania internetowe).

Co można zyskać dzięki badaniom?

Realizacja badań rynku przynosi wymierne korzyści w zasadzie na każdym etapie prowadzania działalności. Warto podjąć decyzję o zleceniu usługi badawczej już na etapie zakładanie firmy i tworzenia biznesplanu, co wymaga dokonania szczegółowej analizy potencjału rynkowego.

Badania rynku pozwalają także osiągnąć następujące korzyści biznesowe:

  • Możliwość zbadania odbioru marki w różnych grupach klientów
  • Wsparcie w określaniu segmentów grup docelowych
  • Identyfikacja czynników stanowiących bariery dla rozwoju przedsiębiorstwa
  • Określenie przyczyn kryzysu marki
  • Diagnoza wizerunku marki na tle konkurencji
  • Zaplanowanie działań marketingowych
  • Poznanie ukrytych potrzeb docelowych klientów
  • Rozpoznanie preferencji odnośnie cen i opakowań
  • Ocena przez klientów materiałów promocyjnych i reklamowych

Nie warto więc czekać z decyzją o zleceniu badania firmie badawczej. Biostat® to firma z 12-letnim doświadczeniem, która dysponuje rozbudowanym zapleczem technicznym oraz zespołem wykwalifikowanych ekspertów z różnych dziedzin, którzy są w stanie bezbłędnie podołać realizacji nawet najbardziej wymagających projektów.

Tagi

firma badawcza badania opinii badania rynku badanie opinii
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Analiza rynku, czyli jak uzyskać opinie od swojej grupy docelowej Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy Badania rynku. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® Do kogo trafiają ankiety online? Jakie są zalety metody badań telefonicznych CATI? Projektowanie badań online w trzech krokach Badania rynku i analiza - klucz do podejmowania lepszych decyzji biznesowych Jak znaleźć właściwych respondentów do ankiety online? Wskazówki dotyczące przeprowadzania badań CATI 3 najlepsze pytania do przedsprzedażowej ankiety online, jakie możesz zadać Jak zmienia się miesiączka po 40 Masz problemy z nerkami? Unikaj tych produktów Darmowy program dla gabinetu - Medfile FREE
Badania ankietowe od 4 zł.