Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone?

Jesteś osobą odpowiedzialną za zarządzanie w placówce medycznej? Chcesz wiedzieć, czy pacjenci są zadowoleni z jakości obsługi? Warto zatem abyś rozważył możliwość zlecenia zewnętrznej firmie profesjonalnego badania rynku medycznego. Dowiedz się w jaki sposób prowadzi się tego typu pomiary oraz jakie korzyści możesz osiągnąć.

Badania opinii pacjentów – po co je prowadzić?

Dzięki wnioskom uzyskanym w ramach ankietowych badań satysfakcji jesteś w stanie właściwie dostosować ofertę placówki medycznej do oczekiwań pacjentów. Zweryfikujesz, czy są oni zadowoleni z jakości obsługi zarówno ze strony pracowników na recepcji, jak i personelu medycznego. Musisz zdawać  sobie sprawę z tego, iż tylko usatysfakcjonowani pacjenci będą w przyszłości skłonni do ponownego korzystania z usług medycznych w placówce. Ponadto od tego uzależniona będzie ich gotowość do polecania oferty ośrodka medycznego swojej rodzinie i znajomym.

Stosowane techniki badań ankietowych

Badania ankietowe pacjentów mogą być przeprowadzone za równo z użyciem techniki papierowej (PAPI), jak i internetowej ankietyzacji (CAWI). Możliwa jest także ich realizacja z wykorzystaniem aplikacji na urządzeniach mobilnych (tablety, smartfony). W każdym przypadku budowa kwestionariusza powinna być w możliwie jak największym stopniu uproszczona, aby  składał się on głównie z pytań o charakterze zamkniętym. Wybór techniki warto uzależnić przede wszystkim od możliwości pacjentów – m.in. z uwagi na ich wiek, umiejętność obsługi komputera, stan zdrowia etc. Pytania powinny ponadto został ułożone w ten sposób, aby możliwe było zrozumienie ich sensu przez respondentów.

Badania personelu medycznego

W ramach badania medical market research można także przeprowadzić pomiary satysfakcji z pracy personelu medycznego. Pomiary tego typu mają ogromne znaczenie zwłaszcza w obecnych realiach, kiedy to najlepsi lekarze czy pielęgniarki chętnie zmieniają miejsce zatrudnienia. Z tego też powodu warto zapytać ich o zadowolenie z osiąganych zarobków, relacji interpersonalnych panujących w placówce czy możliwości rozwoju zawodowego.

Badania rynku farmaceutycznego

Badania ankietowe opinii znajdują także zastosowanie w badaniach rynku dla farmacji. Pozwalają dowiedzieć się jak pacjenci postrzegają różnego rodzaju marki leków, jaką mają względem nich skojarzenia oraz jakimi cechują się nawykami w zakresie zakupu środków medycznych. Uzyskane w ramach badania opinii wnioski mogą posłużyć zaplanowaniu optymalnych działań w celu promocji marki. 

Tagi

badania opinii badania rynku farmaceutycznego badania ankietowe badania opinii pacjentów badania rynku medycznego badanie opinii
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy
Badania ankietowe od 4 zł.