Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej?

Jak wiadomo, najszybsze badania marketingowe prowadzi się metodą Computer Assisted Telephone Interviewing. Dzięki rezygnacji z papierowego kwestionariusza na rzecz bezpośredniego wypełniania ankiety digitalnej można zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas.

Najrzetelniejsze są badania przeprowadzane na dużej próbie, dobranej według kryteriów reprezentatywności dla badanego obszaru.

Koszt badania jest natomiast najniższy, gdy dzieli się go z innymi.

Te trzy aspekty połączyliśmy, tworząc badania omnibusowe. Dają one możliwość ekspresowego badania w grupie 1000 mieszkańców Polski, którego koszty ponoszą wspólnie różni zamawiający. Istnieje możliwość skierowania do respondentów dowolnej ilości pytań o dowolnej tematyce. Koszt jednego pytania to zaledwie 400 zł.

Badanie omnibusowe – jak to działa?

Pytania zbieramy na dwa tygodnie przed startem badania omnibusowego. Jest ono realizowane na terytorium całej Polski, a próba badawcza uwzględnia rzeczywistą strukturę społeczeństwa różnicującą się ze względu na wiek, płeć, wykształcenie i miejsce zamieszkania respondentów.
W badaniu omnibusowym biorą udział mieszkańcy wszystkich województw.

Badanie omnibusowe metodą CATI rusza pierwszego dnia każdego miesiąca – tempo badania jest rzeczywiście zawrotne, bo już siódmego dnia od rozpoczęcia procesu ankietyzacji dostępny jest raport w wersji podstawowej. Są to wyniki przedstawione w postaci procentowej i liczbowej. Za dopłatą dostępne są to usługi, które wzbogacić mogą podstawową wersję raportu. Należą do nich: wykonanie dodatkowych analiz, weryfikacja hipotez statystycznych pozwalające na wyłonienie istotnych korelacji między zmiennymi oraz wprowadzenie elementów opisowych w celu ułatwienia interpretacji wyników.

Zastosowanie omnibusa

Jako badanie cykliczne i stosunkowo niedrogie omnibusy świetnie nadają się do wykonywania czasowych pomiarów zmian związanych z akcją promocyjną lub do śledzenia bieżących tendencji i trendów w zachowaniu konsumentów. Jako badanie wielotematyczne, postrzegane jest przez respondentów jako bardziej wiarygodne, niż badania zlecane przez konkretną firmę. Łączy wszystkie zalety CATI z niskim kosztem i rzetelnością na poziomie najwyższych standardów firmy.

Tagi

badania opinii badania omnibusowe omnibus CATI badanie opinii
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy
Badania ankietowe od 4 zł.