Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja

Badania ankietowe znajdują szerokie zastosowanie w różnych obszarach analizy, lecz szczególnie korzyści przynoszą pod kątem weryfikacji opinii pracowników. Żadna firma nie jest bowiem w stanie dynamicznie się rozwijać, jeżeli załoga nie jest zadowolona z wykonywanych obowiązków zawodowych i nie wkłada w nie swojego zaangażowania. Wówczas wydajność pracy znacznie spada i rośnie ryzyko, że najlepsi pracownicy odejdą do konkurencji.

Badanie ilościowe pracowników – rozwiązanie problemu

Świadomy przedsiębiorca powinien jak najszybciej podjąć działania w celu zapobiegania przedstawionym na wstępie zagrożeniom. Przeprowadzenie badania ankietowego na zlecenie firmy badawczej to zapewne krok we właściwym kierunku. Można bowiem dzięki temu dowiedzieć się, co tak naprawdę pracownicy myślą o organizacji i czy są dumni ze swojego zatrudnienia w firmie. Tego typu badanie ilościowe pozwala również zweryfikować problem wypalenia zawodowego wśród załogi oraz praktyk mobbingu.

W ramach badań opinii pracowników ankieta jest zazwyczaj dzielona na poszczególne bloki pytań, odnoszące się do określonych obszarów oceny. Może się do nich zaliczać m.in.:

  1. Zadowolenie z poziomu zarobków;
  2. Satysfakcja z relacji interpersonalnych;
  3. Kultura organizacyjna;
  4. Możliwości rozwoju i awansu;

Dodatkowo pracownicy mogą dzielić się własnymi sugestiami i propozycjami zmian, a także zgłaszać zażalenia.

W jaki sposób prowadzi się ankietowe badania satysfakcji?

Najczęściej do ich przeprowadzenia wykorzystywana jest technika papierowej lub internetowej ankietyzacji. Pierwsze rozwiązanie ma uzasadnienie zwłaszcza w przypadku pracowników produkcyjnych, którzy nie zawsze potrafią samodzielnie obsługiwać komputer. Wręczane są im zapieczętowane ankiety, które po ich wypełnienie trafiają do urn.

Jeżeli chcemy natomiast pozyskać opinie na temat satysfakcji pracowników biurowych oraz kadry menedżerskiej, wówczas znacznie lepszym wyjściem okaże się technika CAWI. Członkowie załogi wypełniają wtedy ankiety po zalogowaniu się do systemu na elektronicznej platformie badawczej. W celu zapewnienia o anonimowości pomiarów istnieje możliwość wykorzystania:

  1. Kodów jednorazowego użycia – jest to opcja w największym stopniu gwarantująca anonimowość, jednak uniemożliwiająca powrót do wypełniania ankiety po jej zamknięciu;
  2. Logowanie za pomocą hasła oraz unikalnego identyfikatora: w tym przypadku pracowników może dowolną liczbę razy rozpoczynać oraz wznawiać proces uzupełniania kwestionariusza oceny pracowniczej.

Podsumowanie

Badania ankietowe satysfakcji to zatem doskonała możliwość poznania opinii pracowników, a następnie wdrożenia zmian w celu zwiększenia ich wydajności. Dzięki temu zdołasz zniwelować ryzyko utraty najlepszych członków załogi, którzy będą lojalni wobec Twojej firmy.

Tagi

badania opinii badania ankietowe badania pracowników badania satysfakcji pracowników badanie opinii
Badania rynku okiem teleankietera z 5-letnim stażem Sprawna współpraca z agencją badawczą - na jakich zasadach powinna się opierać? Ankiety za pieniądze sposobem na zarabianie Zdecyduj się na realizację marketingowego badania leków i zmaksymalizuj sprzedaż! Statystyka w badaniach naukowych Jakie korzyści można odnieść dzięki realizacji badania rynku fitness? Projekty market research dla farmacji – na czym polegają? Badania ankietowe pracowników – ilościowa ankietyzacja Badania opinii pacjentów – w jakim celu i jak są prowadzone? Sondaże Badania rynku Skuteczne sprawdzanie jakości obsługi Badania rynku dla firm Badania satysfakcji pacjentów Badanie rynku FMCG Badania opinii - najszybciej, najrzetelniej, najtaniej? Badania opinii – krok w przyszłość Badania rynku jako istotny dział badań marketingowych Zalety i wady stosowania poszczególnych technik badań sondażowych Badanie sondażowe Sondaż jako metoda badania opinii publicznej Jak niedrogo przeprowadzić badanie rynku i opinii? Analiza Ankiet Badanie satysfakcji klienta - po co firmom znajomość poziomu zadowolenia klientów? Wskaźniki w badaniach satysfakcji klientów Innowacyjny kontakt z klientem dzięki ankietom online Badanie opinii - panel badawczy jako środek komunikacji z klientem Nowoczesne sposoby weryfikacji opinii klientów Dlaczego badanie rynku to szansa na rozwój własnego biznesu? Badania omnibusowe - sposób na szybkie i tanie badanie opinii Opinia klientów pod kontrolą Etyka w procesie badawczym Badania opinii konsumentów w kontekście jakości Jak rozmawiać z pracownikami? Badania satysfakcji klienta Pacjent w świetle swojej opinii Opinia wymagająca stałej kontroli Jak prawidłowo zmierzyć opinię klienta? Badanie opinii klientów - proces skupiony na poprawie sytuacji Badania opinii klientów sposobem na trwałą współpracę Opinia turystów ma znaczenie! Badanie, które może stanowić wizję na przyszłość Badanie satysfakcji konsumentów jako droga do sukcesu Dlaczego warto przeprowadzać badania satysfakcji klientów? Co należy wiedzieć o badaniach opinii pracowników? Czego dowiesz się o swoich pracownikach podczas badania ich opinii? Wskazówki dotyczące realizacji badań satysfakcji pracowników Na czym polega zarabianie na ankietach i z czym się to wiąże? Profesjonalna obsługa pacjenta a innowacje w branży medycznej Panel badawczy
Badania ankietowe od 4 zł.